حجم برنامه: 3.8 مگابایت



دو شنبه 18 / 1 / 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : ahmad & saman

 


اینو به عنوان یه زنگ تفریح برای شما قرار دادم و اینکه بفهمید آیا شما در زمره دو درصد افراد باهوش در دنیا هستید؟ پس مساله زیر را حل کنید و دریابید در میانه افراده باهوش جهان قرار دارید یا خیر !هیچگونه کلک و حقه‌ای در این مساله وجود ندارد، و تنها منطق محض می‌تواند شما را به جواب برساند. (موفق باشید)

۱) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
۲) در هر یک از این خانه‌ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می‌کند.
۳) این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می‌نوشند، سیگار متفاوت می‌کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می‌کنند.

سئوال: کدامیک از آنها در خانه، ماهی نگه می‌دارد؟

راهنمایی:

۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می‌کند.
۲) مرد سوئدی، یک سگ دارد.
۳) مرد دانمارکی چای می‌نوشد.
۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.
۵) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می‌نوشد.
۶) شخصی که سیگار Pall Mall می‌کشد پرنده پرورش می‌دهد.
۷) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می‌کشد.
.
۸) مردی که در خانه وسطی زندگی می‌کند، شیر می‌نوشد.
۹) مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می‌کند.
۱۰) مردی که سیگار Blends می‌کشد در کنار مردی که گربه نگه می‌دارد زندگی می‌کند.
۱۱) مردی که اسب نگهداری می‌کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می‌کشد زندگی می‌کند.
۱۲) مردی که سیگار Blue Master می‌کشد، آب میوه می‌نوشد.
۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می‌کشد.
۱۴) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می‌کند.
.
۱۵) مردی که سیگار Blends می‌کشد همسایه‌ای دارد که آب می‌نوشد.
.

آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت، به گفته وی ۹۸٪ از مردم جهان نمی‌توانند این معما را حل کنند! شماچطور؟ من مطمئن هستم که شما می‌توانید. امتحان کنید!

منتظر نظرات و جواب شما هستم.

.

.

.

جواب: مرد آلمانی (طبق حل من و نظر ۸۳٪ دانشمندان)




 

در این مطلب قصد داریم یک منبع تغذیه تست شده و کاملا عملی را به شما معرفی کنیم . تمام قطعات این منبع تغذیع در بازار موجود است . و با صرف کردن حدود 1 ساعت میتوانید این منبع تغذیه قدرتمند  را برای کارگاه خانگی خود بسازید .

مشخصات این منبع تغذیه به شرح زیر است :

  • ولتاژ ورودی : 24 ولت AC
  • جریان ورودی : 3 آمپر
  • ولتاژ خروجی : 0 تا 30 ولت
  • جریان خروجی : 2 میلی آمپر تا 3 آمپر

ویژگی های این منبع تغذیه :

  • ابعاد کوچک ، ساخت آسان ، عملیات ساده
  • ولتاژ خروجی به سادگی قابل تغییر است
  • محدود کردن جریان خروجی با نشانگر
  • حفاظت دستگاه از اتصال کوتاه

برای مشاهده ی ادامه ی این مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 / 1 / 1391برچسب:, :: 13:22 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

همانطور که می دانیم در کتاب دوم راهنمایی معمایی به شکل زیر وجود دارد و از ما خواسته تا بدون اینکه بندها را پاره یا گره ها را باز کنیم بتوانیم بند ها را از دستان خارج کنیم ...

شما می توانید جواب را در ادامه مطلب بیابید...

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 15 / 1 / 1391برچسب:, :: 12:56 ::  نويسنده : ahmad & saman

در این پست کتاب "مشخصات فنی عمومی و اجرایی تأسیسات برقی کارهای ساختمانی" جلد اوّل : تأسیسات برقی فشار ضعیف و فشار متوسط (تجدید اول)

را قرار می دهیم. کتاب مذکور مورد تأئیدسازمان مدیریت وبرنامه ریزی ایران هم هست. و جزوه ی بسیار کامل و به دردبخوری است.حتما دانلودش کنین.

  • نشر: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت امور اداری، مالی و منابع انسانی، مرکز مدارک علمی، موزه و ان (05 آذر، 1386)
  • شابک: 978-964-425-938-8
  • قطع کتاب: رحلی
زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 5.1 مگابایت
تعداد صفحات: 375 صفحه




چهار شنبه 14 / 1 / 1391برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن به سرپرستي دکتر بابک پرويز- استاديار ايراني مهندسي برق اين دانشگاه - موفق شدند براي نخستين بار از درختان، جريان الکتريکي هر چند اندک ولي قابل اندازه گيري و به ميزان کافي براي راه اندازي يک مدار الکتريکي بگيرند.



به گزارش ايسنا، بر اساس تحقيق جديدي که در نشريه موسسه مهندسان برق و الکترونيک(Nanotechnology on Transactions IEEE The)  به چاپ رسيده، مي توان از درختان انرژي الکتريکي گرفت که هر چند ميزان آن اندک است، اما توليد آن در مقادير زياد و قابل توجه امکان پذير است.
پرويز درباره اين دستاورد جديد مي گويد:  تا جايي که ما مي دانيم اين اولين پژوهشي است که طي آن محققان موفق شده اند با چسباندن الکترودها به داخل يک درخت به طور کامل از آن برق به دست بياورند.
محققان دانشگاهMIT  در پژوهشي که سال گذشته انجام شد، دريافتند زماني که يک الکترود در درون گياه قرار گيرد و الکترود ديگر در خاک اطراف آن جاسازي شود، انرژي با ولتاژ بالاي 200 ميلي ولت از گياهان قابل دستيابي است.
اين محققان از آن زمان شرکتي را راه اندازي کردند، که حسگرهاي جنگلي در تعداد انبوه براي استخراج اين منبع انرژي الکتريکي جديد توليد کند.
مهندس بابک پرويز و تيم تحقيقاتي وي در دانشگاه واشنگتن هم در جست وجوي يک تحقيق آکادميک در حوزه استفاده از برق درختان به وسيله ساخت مدارهايي براي بيرون کشيدن اين انرژي بودند.
آنها براي نخستين بار موفق شدند يک مدار الکتريکي را تنها با استفاده از برق درخت به کار بيندازند.
اين محققان وسيله اي موسوم به «مبدل تقويتي» ابداع کرده اند که مي تواند با همين اندک برق موجود در درخت به کار بيفتد. اين وسيله ولتاژ پايين را دريافت کرده و آن را براي توليد برق و خروجي بيشتر ذخيره مي کند. براي مثال اين دستگاه اگر حداقل 20 ميلي ولت ورودي برق داشته باشد، خروجي آن 1/1 ولت خواهد بود که مي تواند حسگرهاي با مصرف پايين را به کار بيندازد.
به گزارش ايسنا، مهندس بابک پرويز تصريح کرد: هر چند ابزار الکتريکي معمولي با اين نوع ولتاژ و جريان برق ضعيف حاصل از درختان که ما به آن دست يافته ايم، قابل کار کردن نيستند، اما اين ميزان برق براي ابزار در مقياس هاي نانو قابل بهره برداري و سودمند است.
وي خاطر نشان کرد: با به بازار آمدن نسل هاي جديد فن آوري ها تصور مي کنم، ضرورت دارد که به گذشته باز گرديم تا دريابيم در زمينه  توليد منابع انرژي چه سيستم هاي کارآمد و چه تکنيک هايي ناکارآمد بوده اند.
مهندس پرويز تاکيد کرد: پديده تهيه برق از درخت کاملا متفاوت از آزمايشات معمولي است که با سيب زميني يا ليمو انجام شده است.
وي يادآور شد: هنوز دقيق معلوم نيست که اين ولتاژها از کجا مي آيند، اما به نظر مي رسد، برخي از سيگنال دهي ها در درختان شبيه به فرايند هايي هستند که در بدن انسان اتفاق مي افتد، اما سرعت آن پايين تر است.
پرويز که برق درختان را جايگزين انرژي خورشيدي براي بسياري از کاربردها نمي داند، ادامه داد: من مشتاق هستم که نتايج اين تحقيق را براي بررسي نحوه عملکرد درخت ها در اين زمينه آزمايش و بررسي کنم.



چهار شنبه 12 / 1 / 1391برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : ahmad & saman

پس از گذشت 37 سال از تاسیس نیروگاه اتمی بوشهر سرانجام دیشب این نیروگاه اتمی به حداکثر توان قدرتی خود یعنی 1000 مگاوات رسید . این نیروگاه اولین نیروگاه اتمی در خاور میانه و در کشورهای اسلامیست. این نیروگاه در سال 1354 توسط دکتر اکبر اعتماد، اولین رییس سازمان انرژی اتمی ایران کلنگ زنی شد و شرکت زیمنس SIEMENS آلمان غربی ساخت آن را در دست گرفت ولی متأسفانه به دلیل وقوع جنگ این نیروگاه نیمه کاره رها شد و در جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک هواپیمای عراقی قرار گرفت و بخشهایی از آن دچار آسیب دیدگی شد و درسال 1372 به دستور اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت ایران با حضور شرکت روس اتم روسیه دوباره بازسازی شد . ولی کشورهای آمریکا و اسراییل که از پیشرفت ایران سخت نگران بودند با ساخت ویروس استاکس نت سعی در اختلال در سیستم آن داشتند که با توان بالای مهندسان نرم افزار کشور به این امر دست نیافتند و ناکام ماندند و در تاریخ 27شهریور سال 89 سوخت اتمی وارد راکتور شد که با تلاش شبانه روزی مهندسان ایرانی و روس دیشب افتخاری دیگر برای ایران عزیزمان رقم خورد...




چهار شنبه 11 / 1 / 1391برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : ahmad & saman
کتاب اطلاعات جیبی منطق دیجیتال تهیه شده توسط شرکت تگزاس اینسترامتز، چاپ 2007 .احتمالا با اهمیت این نوع کتاب های مرجع آشنا هستید.

به عنوان یک مهندس برق، یا حتی یک دانشجوی برق، یا حتی یک طراح مدارات منطقی، همراه داشتن چنین کتاب هایی لازم، بلکه ضروری است.این کتاب دو استفاده ی مهم دارد، یکی اینکه شما در یک مدار، یا سرکلاس، یا هر جای دیگری به یک آی سی بر می خورید که شماره‌ای روی آن درج شده، ولی نمی دانید این آی سی دقیقا چه کاری انجام می دهد، و یا مثلا می خواهید بیشتر با ساختار و سازوکار درونی آن آشنا شوید؛ در این صورت شما می توانید با مراجعه به این کتاب به راحتی مشخصات آی سی مورد نظر را پیدا کنید.

از طرفی به عنوان یک طراح هم ممکن است گاهی به دنبال یک آی‌سی خاص باشید، که هر چند مشخصات کاری اش را می دانید ولی نام آن آی سی بخصوص و اینکه آیا اساسا چنین آی سی‌ای با مشخصات دلخواه شما وجود دارد یا نه را نمی دانید، به عنوان یک مثال ابتدایی فرض کنیم که شما در مداری که طراحی می کنید نیاز به دو گیت چهار ورودی NAND پیدا می کنید، می خواهید ببینید که شماره ی آی سی مورد نظر چند است، با مراجعه به این کتاب می توانید همه ی این مشخصات و بسیاری از مشخصات دیگر آی سی مورد نظرتان را پیدا کنید . در ضمن تو این کتاب عبارت SN74 از اول نام آی‌سی ها فاکتور گرفته شده.


نوع فایل: PDF
حجم: 5.2 مگابایت
تعداد صفحات: 794 صفحه

 



 

QUCS یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز مدارهای الکترونیک با گرایش تخصصی می باشد.
به طوری اکثر دوستان گرامی علاقمند به الکترونیک مستحضر می باشند در چند سال اخیر در بیشتر مراکز آموزش عالی که رشته مهندسی برق و الکترونیک ارائه می گردد ، به موازات واحدهای آزمایشگاهی ، شبیه سازی مدارهای برق و الکترونیک نیز به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از موارد ( خصوصا در بررسی مقدماتی پروژه ها ) مرحله شبیه سازی Simulation مورد تاکید اساتید و مربیان قرار گرفته است .
در مقام مقایسه QUCS و NI Circuit Design میتوان برخی از خصوصیات QUCS را ( با وجود حجمی کمتر از یک پنجاهم ) جهت موارد آموزشی برتر شمرد .
QUCS
نرم افزاری رایگان و Open Source میباشد که استفاده از آن را تا حدی میتوان دشوار دانست به طور مثال برای کاربران مبتدی قرار دادن قطعات مستلزم اندکی دقت و صرف وقت بیشتری میباشد . همچنین به هیچ عنوان در به کارگیری QUCS به رنج وسیع قطعات الکترونیک تجاری دسترسی نداریم و میتوان اینطور عنوان کرد که تقریبا از هر گروه از قطعات تنها نمونه های معروف آن در نظر گرفته شده است ( همانند بسیاری از تمرینهای دانشگاهی ) و در نهایت مهمترین نکته امکان تعریف پروژه از طراحی تا ساخت و خصوصا فیبر مدار چاپی PCB مورد نظر طراح نرم افزار نبوده است . ولی متقابلا امکان تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و رسم نمودارها از خصوصیات اصلی این نرم افزار میباشد .
علاوه بر مزیت فوق امکان تجزیه تحلیل موارد چندی به صورت اختصاصی به
نرم افزار اضافه گردیده است که این را شاید بتوان از خصوصات منحصر به فرد نرم افزار دانست . یکی از مهمترین این موارد بررسی ساختار و امکان طراحی فـیـلـتـر و یا پالایه ها میباشد که هم اکنون مورد توجه جدی بسیاری اکثر علاقمندان رشته های مهندسی الکترونیک میباشد .
سایر کاربردهای QUCS همانند
نرم افزارهای مشابه میباشد و با امکان ویرایش خصوصیات و مقادیر کلیه قطعات به سهولت میتوان به مدار دلخواه دست یافت و عملکرد آن را توسط ابزارهای سنجش مجازی مورد بررسی قرار داد.

 

 

حجم برنامه: 5.7 مگابایت



دو شنبه 1 / 1 / 1391برچسب:, :: 15:17 ::  نويسنده : ahmad & saman

سیم، سیم چین، سکسیونر، سلف، سنسور، سروموتور،سنکروسکوپ

اینم هفت سین بچه های برق، با آرزوی شادی و سرافرازی برای شما.
سال نو مبارک!




آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان